Een van de meest gegeven cursussen is wel de sales training, die in verschillende gradaties gegeven kan worden. Salestraining voor beginners zal met name gaan over het aanleren van de essentiële verkoopvaardigheden, voor managers en ervaren verkopers zal het zich op andere vlakken van het vak richten. Daarom ook is salestraining maatwerk geworden. U kunt salestraining online volgen, er kan ook gekozen worden voor een sales training voor beginners binnen uw bedrijf, zoals ook voor een salestraining op locatie gekozen kan worden.

Al lang niet meer de training van weleer

Een salestraining is al lang niet meer de verkooptraining van weleer.  De training richt zich niet eens alleen op de verkopers in de wetenschap dat elk contact met de klant – in welke functie binnen een organisatie dan ook- in principe een verkoopgesprek is. Vaak wordt een salestraining daarom gekoppeld aan een cursus klantgerichtheid die ook door overig personeel te volgen is. De cursus kan een zeer waardevolle toevoeging zijn voor al uw medewerkers die dagelijks in contact komen met klanten.

Salestraining met andere uitgangspunten

Iedereen die contact heeft met de klant en daarmee meteen ook het visitekaartje van het bedrijf is, zou een salestraining kunnen volgen. Behalve dat salestraining geboden wordt aan mensen die beginnen en zich het vak nog eigen moeten maken, kan het ook gelden als een soort van bijscholing voor mensen die vanuit een andere functie zo de sales ingerold zijn en worden deze trainingen ook aan het hogere personeel gegeven, al zijn de uitgangspunten dan uiteraard wel anders dan tijdens een salestraining voor beginners.

Combineer vakkennis met de moderne verkooptechnieken

Zeker de groep mensen die vanuit een andere functie binnen uw organisatie zijn doorgegroeid naar de afdeling sales, kunnen erg veel baat hebben bij gerichte salestrainingen. ‘Probleem’ voor deze mensen is vaak dat ze uitsluitend op hun vakkennis leunen, iets dat voor- maar ook nadelig kan zijn. Voor deze groep kan een training verzorgd worden die vakkennis combineert met de bekende verkooptechnieken, technieken die ook nog eens meteen toepasbaar zijn. De deelnemers zullen een dergelijke training ook als zeer waardevol beschouwen.

Trainingen blijken altijd van toegevoegde waarde

Hoe gaat u een gesprek aan en hoe rondt u een gesprek af. Wat als een verkoper te aardig blijkt te zijn en wat doet u als leidinggevende met een al te ijverige verkoper? Trainingen worden op maat gemaakt, omdat de invalshoek vaak anders is. Van toegevoegde waarde zijn de trainingen vrijwel altijd, helemaal als ze gegeven worden op locatie en u mensen van andere organisaties treft.

Een training voor al uw personeel is het overwegen echt waard

Behalve het officiële cursusdeel dat u aangeboden wordt, leert u zo tijdens de nazit ook nadrukkelijk van elkaar en kunt u bepaalde zaken opsteken van andere organisaties. Wat dat betreft bouwt u zo een netwerk op, ook al iets wat een goede verkoper moet kunnen. Overweeg eens een salestraining aan al het personeel aan te bieden, in combinatie met een onderdeel klantgerichtheid. Want iedereen die bij u werkt, verkoopt immers uw bedrijf. Maak kennis met de salestrainers van Steyn&Allberg en inventariseer direct naar de mogelijkheden voor uw onderneming.