Online marketing is een vorm van marketing die verschillende vormen van internetmarketing gebruikt, zoals pay-per-click, campagnes voor zoekmachine-optimalisatie, e-mailmarketingcampagnes en bannerreclame. Veel kleine bedrijven adverteren op de traditionele manier, maar willen uitbreiden naar online marketing. Online marketing verschilt van traditionele marketing omdat je de potentie heeft om mensen wereldwijd te bereiken.

Lagere bedrijfskosten door online marketing

Je kunt goedkoper adverteren met online marketing dan met meer traditionele reclamemethoden, zoals televisie of paginagrote advertenties in de krant. Je kunt bijvoorbeeld een gratis vermelding krijgen in veel online bedrijvengidsen. Daarnaast kun je makkelijker contact krijgen met je klanten dan normaal en contact opnemen is goedkoper dan bijvoorbeeld het verzenden van direct mails, het afdrukken van brochures en het betalen voor postkosten. Een e-mailbericht is bijvoorbeeld kosteneffectiever dan duizenden stukken direct mail verzenden met besparingen op frankering, papier en afdrukken.

Resultaten van online marketing

Een ander voordeel van online marketing is dat je de resultaten van je advertenties kunt volgen en dat dit wordt geïllustreerd in gedetailleerde afbeeldingen die je trafficgroei, leads en verkoopconversies van je campagnes voor marketingzoekopdrachten opleveren. Met behulp van gratis analyseprogramma’s voor het bijhouden van verkeer, zoals Google Analytics, kunt je gemakkelijk bijhouden hoe je advertenties zich vertalen in verkeer en nieuwe klanten.

Demografische targeting via online marketing

Online marketing biedt ook demografische platforms waarmee je de respons vanuit verschillende demografische regio’s kunt targeten en meten. Hiermee kun je specifieke mensen of specifieke consumenten targeten die waarschijnlijk je product kopen. Je kunt prospects die naar je website komen vragen om een ​​vragenlijst in te vullen waarmee je precies kunt achterhalen wie je klanten zijn, hoe oud ze zijn en wat hun interesses zijn. Al die informatie zal je helpen je diensten beter op je klanten af te stemmen.

Wereldwijde online marketing

Met agressief SEO-onderzoek is het een kwestie van maanden om een grote doelgroep te bereiken. Dit kan je reclameboodschap buiten het bereik van je geografie brengen en biedt de middelen en het gemak voor mensen over de hele wereld om bij je te kopen. Je online marketing heeft het voordeel dat je 24 uur per dag, 7 dagen per week en vanuit het hele land aan klanten kunt verkopen.

Advies

Wil je meer weten over online marketing of heb je advies nodig voor jouw bedrijf? Ga naar Kwalitiv.nl voor Tilburgse experts op het gebied van online marketing.