Als ondernemer heb je een druk bestaan. Gelukkig zijn er vele digitale tools die je het leven een stuk makkelijker maken. Maar welke zijn dat precies? En wat kosten ze? In dit artikel zullen we onze drie favoriete software en diensten behandelen waardoor jouw bestaan als ondernemer vele malen overzichtelijker en relaxter zal worden.

Slack, de tool voor het communiceren met teams
Als je een eigen bedrijf runt ben je continu in contact met andere ondernemers of teamleden. Een communicatietool die in 2017 het meest gebruikt werd door teamleden is Slack. Met deze simpele maar zeer effectieve applicatie kun je met verschillende teams tegelijk conversaties voeren, en ook nog eens per team verschillende threads aanmaken. De perfecte tool voor als je overzicht wilt behouden in al je communicatie met teams of ondergeschikten.

Slack is geheel gratis te downloaden.

Dropbox, de dienst om al je bestanden veilig te bewaren
Uiteraard werk je in de cloud en sla je je gegevens veilig op zodat je je geen zorgen hoeft te maken over zaken zoals het kwijtraken van je bestanden. De meest gebruikte dienst hiervoor is verreweg Dropbox. Met een Dropbox Business account heb je met een onbeperkt aantal teamleden toegang tot je bestanden en kan iedereen er tegelijk vanuit werken vanaf diverse locaties.

Dropbox Business kost je standaard 120 euro per jaar, maar als je in Nederland bij officiële reseller Moreval koopt krijg je een flinke korting en betaal je slechts 99 euro.

Airmail, het programma voor het bijhouden van e-mails
Een absolute manier om overzicht te bewaren en tijd te besparen is om een tool te gebruiken voor email waarbij je al je e-mailadressen op een centrale plek kunt beheren. Ons favoriete programma hiervoor is zonder twijfel Airmail. Extreem overzichtelijk waardoor je nooit meer een mailtje mist.

Airmail kost 10 euro en is uitsluitend voor Apple computers te gebruiken.