SEO kan er bij uitstek voor zorgen dat jij en jouw website goed te vinden zijn via Google en andere zoekmachines. Als jouw klanten jouw website niet kunnen vinden kan het lastig worden om jouw online bedrijf succesvol te maken. Het is voor jou van belang om iemand met ervaring van SEO goed naar je website te laten kijken. Als je een beetje verstand hebt van computers en zoekmachines dan kun je vaak ook al zelf het 1 en ander bereiken. SEO-trends en mogelijkheden veranderen echter doorlopend. In dit artikel zullen we daarom 5 SEO-trends voor 2018 en 2019 die wij voor jou gevonden hebben bespreken.

5 SEO trends die de komende tijd in aantocht zijn

  • Allereerst zal de focus van zoekmachines in de komende tijd meer komen te liggen op video resultaten. Het is echt van belang om hier rekening mee te houden als je je zoekresultaten wilt vergroten. Niet voor niets kijken mensen wereldwijd meer dan 1 miljard uur per dag op YouTube. Maak hier dus zeker gebruik van! Echter, vergeet niet Google heeft nog steeds moeite met video inhoud begrijpen. Om dit goed te doen kijkt zij met name naar dingen als de beschrijving onder de video. Zorg dat iedere video die u upload naar YouTube vergezeld wordt van een beschrijving van wat er te zien valt op de video. Eventueel kunt u zo een taak uitbesteden aan een tekstbureau.

  • Verder zal er door gebruikers op zoekmachines meer gebruik worden gemaakt van lokale zoekopdrachten. Meer dan 95% van de zoekopdrachten op mobiele telefoons zijn lokale zoekopdrachten. Mensen zoeken dan bijvoorbeeld een restaurant in de buurt, de dichtstbijzijnde supermarkt of een tankstation. Neem dit vooral mee in je gebruik van SEO.
    Zorg dat je website een secured website certificate (SSL) heeft. Google Chrome geeft het tegenwoordig aan als je website niet begint met https en dus geen SSL-certificaat heeft. Het is niet duur en voor je SEO-ranking meer dan de moeite waard. Doen dus!

  • Google gaat steeds meer kijken naar de intentie van een gebruiker naast en/of bovenop hetgeen hij/zij in Google invoert. Het wordt daarom steeds belangrijker om verder te kijken dan alleen keywords en traditionele ranking methodes. Let erop dat uw website teksten precies aansluiten bij die intentie. Dit vereist kennis, inzicht en ervaring met zoekwoorden onderzoek. Bezit u deze kennis niet, dan kan het een optie zijn om een tekst professional in te zetten zoals SwaansCommunicatie.nl.

  • Tenslotte wijzen we je graag nog even op het belang van sociale media. Natuurlijk weet iedereen dat sociale media belangrijk is, maar geldt dat ook als het gaat om SEO? Wij verbazen ons erover dat nog weinig bedrijven hier goed op letten. De hoeveelheid tweets, likes en shares die je hebt of krijgt worden steeds meer een onderdeel van je SEO-strategie.

Wij hopen dat je iets hebt aan de bovenstaande tips. We hebben geprobeerd ze zo duidelijk en concreet mogelijk te houden. SEO is altijd in verandering, maar met een beetje zoekwerk en inventiviteit moet het niet zo moeilijk zijn om ook jouw website SEO proof te maken.