Staat je website al een tijdje online, maar valt het aantal bezoekers tegen? Dan is het tijd om de content en strategie van jouw website eens onder de loep te nemen. Schakel vooral een SEO specialist in om deze optimalisatie in de juiste banen te leiden, maar vooraf wat onderzoek doen kan zeker geen kwaad. Bekijk je website kritisch en vraag jezelf af in hoeverre jij als ondernemer de volgende onderdelen hebt toegepast.

SEO

SEO is onder specialisten de veelgebruikte afkorting voor Search Engine Optimization. Vrij vertaald is dit een manier van zoekmachine-optimalisatie voor jouw website. Hieronder valt bijvoorbeeld de juiste keywords toevoegen aan alle content van je website. En dan niet alleen in de teksten op de pagina’s zelf, maar ook in de url en alle afbeeldingen. Bij zoekmachines tellen deze elementen ook mee om te bepalen welke plek jouw website krijgt in de ranking. Doe vooraf wel een uitgebreid onderzoek naar welke keywords dan het meest relevant zijn voor jouw website.

SEA

Naast SEO is er nog SEA, de afkorting voor Search Engine Advertising. Zoals de naam al aangeeft, gaat het hier om betaald adverteren via zoekmachines. Ondernemers en bedrijven gebruiken deze strategie om de doelgroep gericht te benaderen. Deze manier van adverteren is namelijk ook weer gelinkt aan de zoekwoorden van de online gebruiker. Google AdWords is een bekende tool die je op weg helpt met online adverteren. Hier houd je zelf de controle door het dagelijkse budget in te stellen en aan te geven welk onderdeel van Google je wilt gebruiken.

Actieve houding

Heb je actie ondernomen op het gebied van SEO en SEA? Dan is het nog geen tijd om achterover te leunen te wachten op de resultaten. Het duurt even voordat je resultaat ziet via de zoekmachines. En daarnaast is het altijd goed om online nog eens extra actief te zijn, bijvoorbeeld via het gebruik van social media. Zo blijft je ook via deze weg onder de aandacht van je doelgroep.

Wij begrijpen dat je als ondernemer niet altijd in de gelegenheid bent om je ook nog een te richten op voortdurende optimalisatie van je website. Schakel daarom specialisten in die je al het werk op dit gebied uit handen nemen. Bijvoorbeeld de experts van Webstijl. Zij hanteren verschillende campagnes en strategieën om meer bezoekers naar jouw website te krijgen. Zij bieden complete pakketten aan zodat je geen omkijken meer hebt naar de optimalisatie. Wil je liever ook deels de werkzaamheden uitvoeren? Kijk dan naar de mogelijkheden voor de ‘losse bouwstenen’.