We delen ons leven met vrienden op social media en Googlen we alle informatie die we nodig hebben. Dat doen we niet alleen op het werk of thuis achter een PC, maar steeds vaker ‘even snel’ op smartphones en tablets. Kortom, de digitale wereld is niet meer weg te denken is uit ons dagelijks leven. Wat betekent dit voor vele bedrijven?

Optimaliseer je website voor Google
Erg handig dus om tussen de eerste vier zoekresultaten te staan in Google. Want zeg nou zelf, wie kijkt er nog verder dan de eerste pagina van de zoekresultaten? Een simpele website is tegenwoordig snel gemaakt. WordPress, Joomla, Drupal en de vele andere opties hebben het een stuk eenvoudiger gemaakt. Echter, het optimaliseren van een kwalitatief goede website vergt veel tijd en energie. En dan hebben we het niet alleen over de technische kant, maar ook vooral voor de bezoeker. Je hebt niets aan technisch perfect geoptimaliseerde websites waar bezoekers snel afhaken zonder dat ze hun doel bereikt hebben.

Meten is weten
Er is geen standaard online marketing procedure dat leidt naar gegarandeerd succes. Je hebt te maken met verschillende factoren als het bedrijf achter de website, de website zelf, zoekmachines en uiteraard de bezoeker. Dit betekent dat je op een verantwoorde manier op basis van kennis testen uitvoert en, daar waar nodig, verbeteringen implementeert. Gaat je ranking in google omhoog? Blijft de bezoeker langer op de website? Conversie ratio omhoog? Meten is weten!

Bijsturen
En nu achterover leunen? Zeker niet! De trends en ontwikkelingen in de online marketing wereld volgen elkaar in rap tempo op. Daarom is het constant bijsturen van strategieën een vereiste. Hulp inschakelen van een online marketing bureau kan daarom een verstandige beslissing zijn. Samen online doelstellingen opstellen en realiseren, bespaart je een hoop tijd die je zou kunnen investeren in je product of service.

Kort gezegd, online marketing is van groot belang tijdens opzetten en beheren van een website met serieuze ambities.