Jij wil een mooie content-marketing-campagne opzetten, maar ‘struggled’ een beetje met de vraag hoe je dat op een goede manier doet. Dit horen we bij Klantbooster vaker. Daarom hierbij 3 tips om jouw content marketing campagne een groot succes te maken.

 

1. Kies de perfecte manier om de boodschap over te brengen

Bedenk eerst goed wie je met je campagne wil bereiken. Zijn dit jongeren? Overweeg dan bijvoorbeeld Snapchat in te zetten, of YouTube influencers. De jongere generatie laat zich namelijk niet meer vangen door de reguliere advertentie. Zo gebruiken ze massaal ad-blockers en doorzien ze vaak al snel een standaard reclamecampagne.

Zo heeft elke doelgroep zijn eigen sleutel tot succes. Kies verstandig.

2. Storytelling

Het woord storytelling kan je waarschijnlijk al niet meer horen. Toch is dit een van de zaken die het succes van je campagne gaat bepalen. Als jouw product geen verhaal vertelt, kan je de klanten wel op je buik schrijven. Meer nog dan een product kopen mensen een verhaal. Waarom denk je bijvoorbeeld dat Nike zo succesvol is geworden? Omdat mensen het gevoel hebben dat ze een beetje beter kunnen voetballen als ze dezelfde schoenen als Cristiano Ronaldo hebben. Of dat je dat leuke meisje aan de bar wel kan scoren als je hetzelfde horloge hebt als die ene filmster. Bedenk dus een goed verhaal!

3. Data, data, data!

Wat maakt je content te vertrouwen? Als je content gebaseerd is op data. Dit kan aan de ene kant betekenen dat je de statements in je stuk baseert op (eventueel zelf verzamelde)  data. Als je kan onderbouwen dat wat je zegt ook daadwerkelijk waar is, dan groeit het vertrouwen van je klanten automatisch.

Het kan ook helpen om je campagne te baseren op gebruikersdata. Bijvoorbeeld door mensen die een bepaald artikel op je site hebben gelezen te retargeten met een speciaal aanbod.

Probeer het!

Met deze tips moet je al een heel eind komen. Natuurlijk zijn dit geen gouden regels waaraan je je moét houden, het zijn richtlijnen. Wellicht heb jij wel een idee wat helemaal ‘off-the-map’ is. Marketing is vernieuwing, dus probeer en experimenteer zoveel je wilt.